Vilkår for bestilling
Ved bestilling af adgangskort til Aarhus Havn accepteres følgende vilkår.
Retningslinjerne for udlevering af adgangskort og færdsel på Aarhus Havns sikrede områder er fastlagt med udgangspunkt i de forpligtelser havnen har ift. lovgivning om sikring af havnefaciliteter og havne, herunder: Bekendtgørelse 1282 om sikring af havne, bekendtgørelse 1283 om sikring af havnefaciliteter samt Aarhus Havns interne retningslinjer.
Det udleverede adgangskort er medmindre andet er aftalt personligt og må kun anvendes af den person, det er udleveret til. Adgangskortet må kun anvendes til det, der er aftalt i ansøgningen. Således giver adgangskortet ikke ret til at befinde sig andre steder på havneområdet end det, der er aftalt. Ligeledes giver adgangskortet kun ret til adgang i det tidsrum, der er aftalt.
Når man færdes på Aarhus Havns sikrede områder skal man altid være i stand til at identificere sig og have et legalt ærinde i området. Aarhus Havns personale eller vagtpersonale kan til enhver tid bede personer på havnens område om at legitimere sig og forklare sit ærinde på området. Derfor er det ansøgers ansvar at informere kortholder om ovennævnte vilkår. Ændringer i sårbarhedsvurderinger, løft af sikringsniveau, krav fra myndigheder eller andet kan medføre, at disse regler ændres umiddelbart og give anledning til ændrede adgangsforhold.
Overtrædelser af ovennævnte og havnens øvrige regler (Reglement og ISPS-regler findes på Aarhus Havns hjemmeside) medfører inddragelse af adgangskortet og evt. politianmeldelse.
Adgangskort, der ikke er registreret brugt i 3 mdr. bliver slettet. Det er altid muligt at kontakte Gatevagten ved adgang uden kort. Mister du dit kort og har brug for et nyt, vil du blive opkrævet et administrationsgebyr. Et bestilt adgangskort skal afhentes indenfor 30 dage. Hentes kortet ikke indenfor 30 dage, vil det blive deaktiveret, og kortbestiller vil modtage en faktura på kr. 150,-.